Peralada explora els vincles mallorquins de la nissaga dels Rocabertí

Fuente:

ARA Barcelona, 18/06/12

L’exposició ‘Els comtes de Peralada i Mallorca’ del castell de Peralada recupera i reivindica durant tot l’estiu els vincles amb l’illa a partir de documents, material bibliogràfic, mobiliari i quadres

Els Rocabertí han estat una de les nissagues nobiliàries més importants de Catalunya i Mallorca. La relació del llinatge amb l’illa –que passa per vincles amb Jaume I, els comtes Dalmau V i Jofre III– va perdurar fins a la seva extinció a finals del segle XIX. La biblioteca del castell de Peralada ret homenatge a la nissaga, reivindica i recupera els vincles amb l’illa i dóna a conèixer arreu la relació entre ambdós territoris a partir de documents dels comtes de Peralada (família Rocabertí) custodiats a l’Arxiu del Regne de Mallorca, documents particulars procedents de casa Vivot i valuosos llibres i objectes personals preservats a la biblioteca, a l’arxiu i al museu del castell de Peralada.

A més, l’exposició bibliogràfica i documental és complementada amb peces del fons museístic, mobiliari, quadres i retaules de pintors mallorquin propietat dels comtes de Peralada: obres d’Antoni Ribas, Fausto Morell i del cercle de Guillem Mesquida. Per últim, la mostra també compta amb retrats de la família fets per un dels millors retratistes del segle XIX, Vicente López.

Vista-castell-Bellver-dAntoni-Ribas_ARAIMA20120618_0083_20